19 juli

19 juli 2016 - Câmpulung Moldovenesc, Roemenië

de dag van het bezoek aan de kloosters van moldavie. Niet dat we in moldavie geweest zijn, maar dit gedeelte was vroeger v moldavie. Voor de kaartzoekers: de regio boven Gura Humorului. We werden wakker om een uur of 19 dus ons plan om bij tijds weg te gaan ging in rook op. Na douchen en ontbijt. Elke dag vers sinaasappelsap, want reizigers mogen geen scheurbuik krijgen. Verder joghurt met muesli. De kloosters waren de moeite waard. Veel roemenen die in ieder kapel een relikwie zoenden die gelukkig met plastic was afgedekt. Bijn wilde ik het ook doen, maar de riekwel opvoeding weerhield me ervan. De roemenen maar ook italianen, ( die zitten echt ook overal!!)lopen de hele tijd kruisen te slaan. We zagen vandaag in een dorpje een vrouw die de kerk passeerse ook een kruisje slaan. Daar hadden we over gelezen masr nu ook echt live gezien. Er loopt hier veel langs de weg: mensen, honden, katten, koeien, pasrden, kippen, kalkoenen. Opletten dus. Even wat reacties op jullie reacties: we zijn wel ver eeg nisse maarwe zijn ook met de auto in oost turkije geweest en dat was nog wel even verder weg! Het eten is echt goedkoop hier. Forel vd gril met frites en salade: 7$. Vanmiddag in een stadje inderweg twee pizza,s 2 cola 6€ . Maar wat we missen is groente dus koken we daarom en vooral op hannekes verzoek ook genoeg zelf om de groente binnen de krijgen. Groente daar doen ze niet aan hier in de restaurants. O ja we zijn ook nog in het beschilderde eieren museum geweest. Vreemd genoeg verkochten ze die er niet! Ik ga weer wat foto's pogen bij te voegen. Alleen die met de ipad zijn gemaakt want die lukken wel itt die we v d camera op de ipad zetten. Ik blijf proberen dus als er test bij staat weet je waar dat door komt. Oei vergeet ik het weer nog: 18 gr en mest bewolkt nrt wat zon gezien en ook een klein miezerbuitje