20 juli

20 juli 2016 - Câmpulung Moldovenesc, Roemenië

Hanneke was het autorijden zat en daarom moest er vandaag gewandeld worden. Eerst even een brood gekocht voor onderweg en wat groente voor het avond eten. Kosten 2,3 lei = 55 ct. De wandeling startte op de camping en ging via een dal de bergen in. Het laatste gedeelte was 11 km langs de weg en daar hadden we geen zi in. Dus vanaf de top zouden we weer terugkeren, ook mooi. Eerst via het dorpscentrumpje een weg de bergen in. We passeerden het kinderthuis dat zwaar gesponsoord wordt door de nederlandse eigenaren vd camping, zeer gelovige mensen. De wandeling duurde bijna 5 uur en was prachtig. In het dorpje liepen we langs een murmelend beekje, dat gezien de werkzaamheden in andere jaargetijden voor veel ongemak kan zorgen, hoger en hoger ging het totdat we via een mooi bos de hoogvlakte bereikten. We hadden de ipad niet bij ons dus foto's heb ik nu niet in de aanbieding. We zagen onderweg in het wild: margrieten,carpatenklokjes(!)',gele digitalis, duizendschoon, gele toortsen en nog meer planten waar we de naam niet v wisten. Als jullie de plaatjes googelen heb je toch een beeld ; )

Zelfde route retour en op een terrasje twee tapbier genomen(grote). Prijs 8 lei, geen geld. Oh vergeet ik nog te vertellen dat we op de heenweg een school passeerden waar 10 kinderen in klederdracht in de tuin stonden. Mag ik een foto maken? Geen probleem. 50 m verder kwamen we twee telaatkomers tegen die er bij horden. Mag ik een foto maken? No problem. Ze gingen er even voor staan. Verde groet iedereen hier  vriendelijk of men zwaait uit de verte. We vallen qua bouw en kleur nogal op hier.

Terug op de camping een was in de nachine gedaan en tomaatjes in de oven voor de tomatensaus voor de pasta vanavond. Ma je prei gaat er ook aan geloven vandaag! Straks gaan we afrekenen en dan geven we de camping baas wat schriften kleurpotloden en plakplaatjes voor het kindertehuis.

Morgen gaan we richting Turdakloof bij Gheorghini!

Laatste feiten: het is hier een uur later dan in nl. Benzine kost €1,26 en het was redelijk zonnig vandaag en 20 gr

1. Caro:
    21 juli 2016