18 juli!

18 juli 2016 - Câmpulung Moldovenesc, Roemenië

Wat een dag wat een dag!    Na weer een nacht met regen, om een uur of 10 vertrokken naar de kloosters bij Humorlu. Het eerste stuk in de regen gereden, koffie maar overgeslagen en de lunch maar binnen in de caravan gegeten. Dat was voor het eerst met deze caravan dat de onderweglunch binnen verorberd werd. Op de paspassage was het 12 gr(waar we lunchten) er was ook een zwerfhond die goed reageerde op de hoge tonen vd dazzer. Hij ging gelijk weg. Ik had in Nl al een mooie route op deckaart uitgezet, die voerde vanaf de camping langs de rivier waar a d andere kant de Oekraine lag. We hebben even gedacht om dasr een uitstapje nr te maken, net als Moldavie, maar voor beide landen heb je helaas een paspoort nodig. Enfin na enige tijd op een prachtige rustige weg gereden te hebben, namen we de afslag richting Rotundu. De weg was al slecht maar al gauw werd het steenslag vermengd met zand en modder. Terugkeren ging niet dus maar door gegaan. De weg gevraagd....ja hoor jullie zitten goed. Ook met een caravan? Vroeg ik. Een twijfelend gebaar was het antwoord....       Toch doorgezet, de weg bekijkend reed ik de ene keer links dan weer rechts of in het midden. Waar ik reed hing af van putten, sporen en omhoog uitstekende stenen. Het ging wel lekker totdat ik een enorme truck tegenkwam met een bulldozer op een aanhanger en dat op een inmiddels 1 baans weg. Gelukkig verstonden de Roemeense als de Nl chauffeur hun vak. In zijn 1 ging het verder...tot we een truck vol met boomstammen+ aanhanger tegenkwamen. Weer er langs en maar weer stijgen, ja hoor twee v d zelfde combinaties weer als tegenliggers. Gelukkig op iets bredere weg. Na andehalf uur ploeteren kwamen weer op een asfaltweg. Even de kaart gecheckt, ja dit was toch de bedoelde weg. Verder ging het, op weg naar camping de Vuurplaats. Met nl eigenaar. We kwamen daar iets voor 8 uur aan en hebben in 9 uur rijden 225 km afgelegd. Dus eerst een drankje van caroline genomen, dat hadden we wel verdiend! Inmiddels weer gaan miezeren en dus gauw de luifel opgezet om te kunnen koken, zie fotoos voor meer info. Morgen gaan we de beroemde kloosters bekijken.

1. Caro:
    18 juli 2016
    Dat klinkt erg enerverend! Gelukkig heelhuids aangekomen. En dat weer dat komt nog wel. Foto's ook leuk. Weer n heel ander land..