30 juli

30 juli 2016 - Cârta, Roemenië

Vandaag ons eerste bezoek aan een echt grote stad: Sibiui. De stad ligt op zo'n 50 km vd camping. Sibiu had vroeger veel duitse inwoners en heette Hermannstad. Prachtige oude gebouwen, die zie je wel op de foto's. Zaterdag is de dag om te trouwen. Dat zagen we bij de orthodoxe kerk waar bij echtparen en bij behorende geestelijken hun beurt moesten afwachten om het kersverse huwelijk in te zegenen. Zie foto's. Er stonden nog net geen witte lijnen op het kerkpleintje en de kerk in! Alles werd uitgebreid gefilmd en gefotografeerd dus heb ik naast foto' s v h interieur ( let op: in orthodoxe kerken staan nagenoeg geen stoelen), ook foto's' vd inzegening gemaakt. Aansl gegeten net buiten de grote pleinen in een leuk klein restaurantje. Vervolgens via de Auchan nr de camping waar we de handdoeken drijfnat aantroffen. Zelf hadden we geen regen gehad. Het was de warmste dag tot nu toe: 30 gr maar goed te doen. Morgen vertrekken we nr de Turdakloof. Daar had ik al eerder over geschreven maaar dat was een andere kloof, veel plezier met de foto's!

1. Riekwel:
    30 juli 2016
    Wat een originele foto,s werden jullie niet uitgenodigd bij het bruiloftsdiner? Pama
  2. Hanneke Rens:
    30 juli 2016
    Gelukkig niet, we hadden nog meer te doen/te zien. Buiten de camping in het dorpje is nu ook een bruiloftsfeest