29 juli

29 juli 2016 - Cârta, Roemenië

Ter voorbereiding op deze reis heb ik veel op internet gekeken. Daar las ik vaak over een pas die je gereden moet hebben.Vandaag hebben we dus de pas gereden die geschaard wordt onder de 10 mooiste bergritten ter wereld. Volgens de drie presentatoren van Topgear( brits autoprogramma) de mooiste pas! Helaas zag het er vanuit het dal erg nevelig uit maar hoe hoger we kwamen hoe helderder het werd. Het had beter gekund, maar goed. Bovenop aangekomen moesten we door een onverlichte tunnel waar een maximum gold van 30 km per uur. Zelfs de Roemenen hielden zich er aan, want sneller ging echt niet. A d andere kant zou een stuk lager een mooi stuwmeer liggen. Eerst lunchen! Na de lunch hebben we dat meer wel gezien maar wat was dat ver weg zeg! Dus na het signaleren v h stuwmeer weer gedraaid en weer omhoog en vervolgens weer omlaag nr de camping. We hebben veel schaapskuddes gezien met herder(s). Tot onze verbazing ook en 50 tal biggen die als een kudde langs de weg renden. Nooit eerder gezien. In het dal vd camping aangekomen op zoek nr de lidel, die op 16 km vd camping zou moeten liggen, niet te vinden echter. Het werd inmiddels donkerder en donkerder en al snel kwamen er dikke druppels naar beneden en de wind stak goed op. In een klein supermarktje het nodige ingeslagen en snel naar de camping. Tevreden constateerden we dat de weg nr de camping nog droog was! Nog net op tijd dachten we. De campingbazin vertelde bij de ingang vd camping dat het erg gewaaid had en dat zij de voorluifel er voor de zekerheid had afgehaald. De was en de rest lag in vuilniszakken onder de caravan! Kijk dat is service! het onweert nu id buurt en we hebben net ook wat regen gehad. Morgen nr de grote stad: Sibiu.

1. Hannie en Hans de Ronde:
    30 juli 2016
    lekkere frites en het vlees doet je bijna watertanden, vooral als je zoveel hebt gereisd.Leuke fotos overigens!
  2. Hannie en Hans de Ronde:
    30 juli 2016
    Leuk reisverhaal en de fotos zien er goed uit. veel plezier. Elke dag is een verrassing.