28 4 2018

28 april 2018 - Houstrup, Denemarken

we worden om 08.15 uur wakker. Het is droog. We vertrekken na ontbijt etc om10.00 uur naar Ribe, de oudste stad van Denemarken. We komen daar voor 11.00 aan dus voor een camping is het te vroeg. We kunnen mooi parkeren op een grote parkeerplaats net buiten het historische centrum. We lopen er heen. Het is zwaar bewolkt en 9 gr. Er lopen veel toeristen met name Denen.ze eten veel ijsjes. Brrr. Het oude stadje is de moeoite waard. We kopen wat brood en joghurt want we willen ondanks de regen bbqen. Dat vlees ligt al in de koelkast. We besluiten af te gaan op Houstrup, alwaar het mooiste zandsrand v Europa moet liggen. We arriveren op de camping en zien dat ons plekje volstaat met auto's v d dauerkampeerders naaast ons. Nadat Hanneke met de papieren in de hand heeft bewezen dat dat ons plekje is worden twee auto's en een aanhanger tergend langzaam v ons plekje verwijderd. Doet ons niets, wij hebben de tijd. Ik steek onder toeziend ook v e stuurman aan land de combinatie feilloos achteruit in onze plek. Een terecht applaus v d stuurman blijft echter uit. We lunchen in de regen en ondertussen word ik met wordfeud ingenaakt doot o(pa) Riekwel. Het wordt droog en we gaan naar t mooiste strand v Europa. We vinden veel mooie stenen voor Hanneke en zijn bijna alleen.  Terug op de camping lukt het om te bbquen met banaan op de bbq toe. Morgen gaan we weer verder.

1. Caro:
    29 april 2018
    Gelukkig hebben jullie je winterjas nog meegenomen! Er bestaat tenslotte geen slecht weer, alleen verkeerde kledingkeuze. Hier ook koud en grijs met miezer..