27 4 18 Kiel - Romo

27 april 2018

Romo schrijf je met een schuin streepje door de o. Vanmorgen om 08.30 uur wakker, lang geslapen. Het was vermoeiend rijden in alle drukte. Naontbijt en douche het dorpje door en gelijk eten gekocht voor drie dagen en de tank vol gegooid. Benzine is in Duitsland goedkoper dan in Denemarken. Dan richting Denemarken. Toch nog zo'n80 km. Hadden we gisteren willen doen. Tis niet anders. Net over de grens gepind want Denemarken is wel lid vd EU maar doet niet aan euro's. We waren vroeg op de camping die een kwart vol is. Na de lunch(buiten) op de fiets naar het strand, we zitten nl op een eiland ten westen vh vasteland Romo genaamd. We volgen trouwens met de auto de margrietenroute, deze route is opgezet door koningin haar lievelingsbloem was de margriet vandaar.  meen ik. De route volgt de meest mooie wegen door DK en is gemarkeerd met kleine bordjes met 4 margrieten er op. We hebben gefietst door heidevelden en verdere mooie omgevingen. Tenslotte kwamen we bij het strand,zie foto's ik heb nog een extra joggingbroek gekocht bij het strand. 50% korting. Het was erg druk, nu al, met toeristen. We gaan zo asperges met zalm eten bij de caravan. Koken doe ik tegen onze gewoonte in binnen want het is frisjes ah wordem. Tis nu 17.47 uur.

1. Riekwel:
    27 april 2018
    Wat zijn de bomen nog kaal daar....bij ons zijn ze volgens mij al vol in het blad. Kan ook het soort zijn. Leuk om een route te volgen. Wij aten destijdsveel gebak in Denemarken maar als ik megoed herinner was de slagroom niet gezoet, dat viel een beetje tegen bij pa. Wij vonden wel de woonstijl (meubelen, Accessoires, keramiek) enz.heel mooi. We kochten destijds een tijdschriften mand van Berkenschors , heel apart. Ik hou van de Scandinavische stijl, eenvoudig en practisch. Geniet maar lekker van alles wat je tegenkomt. Groetjes mapa
  2. Riekwel:
    28 april 2018
    Wat een mooie fietsen, had ze nog niet gezien, schitterende omgeving dat is genieten.
    P.
  3. Hannie en Hans de Ronde:
    29 april 2018
    Het is leuk om weer een reisverhaal van jullie te lezen. De krant is op tijd bezorgd. Koningsdag via de TV gevolgd en 's-middags even naar de stad. Het bleef gelukkig droog!