8-5-2018

8 mei 2018 - Aarhus, Denemarken

Wandeldag vandaag. Hanneke heeft twee wandelingen uitgezocht, die we in de stralende zon gedaan hebben. We werden doorlopend gewaarschuwd via bordjes, de paarden niet te voeren...we hebben geen paard gezien! Zoals met alles is het weer goed geregeld in Denemarken, dus om de 20 m zowat een bordje dat aangaf dat we nog steeds goed zaten. Ondeweg vd ene naar de andere nog een groot hunebedgraf bezocht dat van sloop gered is door de pastor. De mensen die wel trek hadden in de stenen zijn door hem afgekocht, gelukkig maar. De steen die nog op de andere stenen ligt weegt 20 ton. Je blijft je sfvragen hoeveel man er nodg was om die steen op zijn plek te krijgen. Na de twee wandelingen een oud dorpje bezocht, erg orgineel. Ook nog wat zaadjes v e stokroos gesnaaid bij een huisje inde dorpstraat. Hanneke gaat proberen ze te laten ontkiemen. Inmiddels heb ik al wat voorbereidingen gedaan voor ns vertrek naar Odense morgen. Zo langzamerhand moeten we wel op huis aan. We hebben het gevoel al drie weken weg te zijn. O ja het weer was weer super vandaag. Korte broeken!