1-5-18

1 mei 2018 - Thisted, Denemarken

In de loop v d nacht hield de regen op. We werden rond 8 uur wakker en het was nog steeds droog. Na de koffie en thee er maar eens op uit, niet nadat ik mijn vader met wordfeud verschrikkelijk verslagen heb. We gaan op fossielenjacht vandaag en onderweg moeten de zonnebrillen zelfs op. We gaan naar het eiland Mors dat per brug te bereiken is. De vorige brug is mij niet goed bevallen dus met gemiddeld 40km per uur ga ik er overheen. We gaan naar Hanklit een "klif" waar vlgs de geologenvereniging veel fossielen te vinden zijn. We beginen met een wandeling over de klif heen. Erg mooi, ook omdat er verder niemand is. Ze hebben niet gelogen die geologen. Ondanks hun naam. We vinden veel fossiele zeeegels en schelpen. Daarnaast weer voldoende materiaal voor Hannekes hobby. Miljoenen jaren geleden waren hier actieve vulkanen die voor de vele kleuren, qua stenen, hebben gezorgd. Na locatie 1 eten we een broodje en wat fruit om vervolgens naar locatie 2 te gaan. Een mooie plek a h strand met veel ijzerhoudende stenen, dus bruin gekleurd, maar niet veel fossielen. Het begint wat te miezeren en gaan retour Thisted waar ook nog eenlocatie is. Immiddels regen het zachtjes. We kunne de afslag nt vinden en gaan via een benzinestation en het plaatselijke bakkertje naar de caravan. Aldaar voorbereidingen voor het vertek van morgen gedaan en a d borrel. Vanavond eten we quiche uit ons oventje. Morgen wordt t weer beter lezen we op internet. We gaan dan richting Skagen in het uiterste noorden

1. Hannie en Hans de Ronde:
    3 mei 2018
    Bedankt voor de foto impressie, leuk om fossielen te zoeken. Wij zijn benieuwd naar jullie vondsten. Uiterste puntje van Denemarken - wij zijn hier nooit geweest. Het sloopwerk van de badkamer is in volle gang en we mochten het hout van onze oude keuken in de container dumpen. bedankt! Hartelijke groeten HaHa.