15 juli

15 juli 2016 - Sapânta, Roemenië

eindelijk zijn we dan in Roemenie!

Na de camping verlaten te hebben, eerst in de plaats vlakbij getankt en gefourageerd, want in Roemenie moesten we het eerst nog maar eens zien!. We vertrokken met 22gr maar liefst! Dat worden er zelfs 26 gr in de loop vd dag! Na twee uur waren we bij de grens de passage was zo gepiept, 25 min. Na de grens een vignet gekocht. Er stond laNgs de weg een klein gebouwtje waarvan nadat ik op de deur geklopt had een raampje open ging waar ik voor 10 € een vignet kon kopen. In de eerste plaats erna hebben we allebei gepind en konden we weer voort. Op naar de camping bij het lachende kerkhof. Daarover meer. Toen we aankwamen kwamen de koeien al aanlopen vanuit de bergen. Ze lopen los en slaan bij hun eigen erf af om in hun eigen stal de nacht door te brengen. Op de camping was nog plek en naar bleek een enorm leuk restaurant aan het riviertje. De kipfillet hebben we in de vriezer gelegd die komt morgen wel. Oja 400 km gereden vandaag.