7 augustus

7 augustus 2016 - Arad, Roemenië

na wat geblaf vanacht v diverse waakzame honden i d buurt. Om 8 uur wakker en wegwezen naar hongarije. De douche bleek koud, dus die hebben we overgeslagen. Voor Arad nog naar grote supermarkt gegaan, want we hadden iets teveel gepind van de week. 300 € om precies te zijn. Voor de grens gooi ik de auto qua benzine nog vol maar er blijft genoeg over voor de supermarkt. We gaan binnendoor naar de grens in de hoop bij d grens een wisselkantoortje te vinden. Die zijn er maar die wisselen geen Roemeens geld voor euro's. Ze willen wel dollars en euro's!!

Dus de grens maar over en gaan we het geld in nederland bij het grenswisselkantoor wisselen. We komen tot Gyor vandaag, dat ligt al aardig op de grens van Oostenrijk. Het eten dat we gekocht hebben schuift door naar morgen want er is een restaurant op de camping. Daar gaan we eten. De camping heeft inclusief ons drie kampeerders maar er zijn ook weer van die houten huisjes verhuurd. Een vd campeerders komt uit Frankrijk. Ik waag een poging. " Gaan jullie soms naar Roemenie?" Ja, luidt het antwoord. Willen jullie wt geld overnemen ? vraag ik. Dat willen ze wel. Ik schenk ze alvast 4 flappen van een lei, in totaal 0,80 euro en biedt ze een koers aan van 5 lei per euro, ipv 4,79. Dat doen ze en we maken een deal. We gaan naar het restaurant om te eten. Er staat eensportprogramma van Rio aan. We zien een nederlandse zwemmer 3 e worden! Niet slecht. Morgen Oostenrijk door en ergns in Duitsland ca

1. Riekwel:
    7 augustus 2016
    Fijn dat jullie op weg naar huis zijn. .....in Gyor. Hebben wij ook op de camping gestaan lang geleden! Dan ben je al bijna in Duitsland en is het nog maar een klein rukkie! Blijf vooral voorzichtig en kom heelhuids thuis! Liefs mapa
  2. Richard Alloway:
    7 augustus 2016
    Wij net op camping i limburg. Niet zo spannend maar wel leuk met ons geleende volkswagenbusje. Rijd voorzichtig!
  3. Hannie en Hans de Ronde:
    8 augustus 2016
    slim spel met de wissel van de lei met de fransen. Gr HaHa.