4 augustus

4 augustus 2016 - Beiuș, Roemenië

Vanmorgen hoorde ik de toeter vd herder, ten teken dat de dames nr buiten kunnen komen. Terwijl de koeien zich verzamelen draai ik me nog even om. We gaan op advies vd campingondersteuner uit nl, de bergen in.na een mooie tocht ve. Km of 40 komen we aan in een vreemd gedoe. We zien hele oude sleeplftjes en een vervallen skihotel, waarnaast weer nieuwe gebouwen zijn verrezen. We gaan nr de waterval,die op twee uur lopen ligt. Het is 20 gr, lekker koel. De weg erheen verveelt en na een half uur gaan we terug, we bezoeken een orthodoxe kerk met eem kappelletje er naast. Erg mooi beschildert en er is veel te koop. Er is niemand te zien. Toch ligt er aardig wat geld v eerdere klanten. We betalen netjes en sponsoren ook nog wat. Naast de kerljes zien we een in het zwart geklede vrouw heel veel zwarte was ad lijn hangen. We vermoeden dat het een non is die de wasbeurt heeft. Op de camping doen we mbv wasmachine de laatste was tot nl. En tekenen in voor een hongaars ontbijt. Er wonen hier heel veel hongaren. Dat kan je in het straatbeeld zien. Veel verfijnder gezichten en lichaamsbouw dan de roemenen, die wij soms in de veiligheid vd auto " karpaten koppen" noemen. Zie foto's ter ondersteunng vh verslag!

1. Hannie en Hans de Ronde:
    5 augustus 2016
    Ja, nu zie ik op de foto de hagelinslag een stuk beter. Ziet er behoorlijk gehavend uit, maar
    wel stoer om in Nederland te laten zien en het daarbij mooie verhaal. Injteressant om te weten dat de gelaatstrekken van de Hongaren cverfijnder zijn dan de Roemenen! Gr. HaHa.
  2. Caro:
    5 augustus 2016
    Hallootjes
    Tom is weer thuis!! We zijn heel blij hoor.
    Het is elke dag weer leuk om van jullie te horen. De groeten van Caro en the Alloways xx