29-07-2017

30 juli 2017 - Domodossola, Italië

bezoek aanDomodossola. Eerst vanaf de campong afgedaald. Jeetje eat zijn we gistern geztegen en wat steil is het naar beneden. Ik maak we wat zorgen. We bezoeken de stad. Noch Hanneke noch ik herken iets van een vroeger bezoek als kind. Er is markt door de hele historische binnenstad. Gezellig en mooi is het er. We besluiten om nu te fourageren want alle beetjes helpen in het dure Zwitserland. We gooien ook de tbank goed vol. Boven aangekomen op de camping bekijkt Hanneke de kaart. Op de weg die we verder willen gaan richting Locarno staat een caravanverbod..... Op de ene kaart wel en op 2 andere niet. We raadplegen de campingeigenaar. Die zegt dat het best kan... We besluiten met de losse auto te gaan verkennen, het gaat om een stuk van 30 km. De weg wordt allengs smaller en smaller en als we de Zwitserse grans overgaan zien we een verbod voor alle aanhangers. Maar goed ook want dit was geen doen. Maar.... Dat betekent dat we met extra gewicht en nu met caravan weer die steile helling afmoeten v 13 % ! Volgens de campingeigenaar klopt de kaart niet. We vertrouwen de kaart meer dan de eigenaar want hij zei ook dat de weg nr Locarno goed te doen was.tja dat wordt wat morgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Caro:
    30 juli 2017
    Wees maar voorzichtig dan! Of.. Volgens mijn zijn jullie al beneden..
    Ik kreeg een foto van de Rhone.
    Lekker kaasfondu eten in zwitserland, heerlijk toch Hanneke?
  2. Riekwel:
    31 juli 2017
    Twee leuke afleveringen met dito foto's. Heftige die op en afrit. het zal wel lukken je bent een ervaren chauffeur en hebt Hanneke naast je. We kijken uit naar de afloop. Heb je het bericht van Peter nog gelezen dat ik heb doorgestuurd?
  3. Hannie en Hans de Ronde:
    31 juli 2017
    Dat zijn spannende momenten en je hebt er goed aan gedaan om eerst de weg te verkennen! Die eigenaar lult maar wat uit zijn nek en reist niet met een caravan.
    We hebben in Rotterdam naar het zomer carnaval gekeken maar het was wel triest met die regen.