18 -07-2017 St Laurent - en Grandvaux, Jura

18 juli 2017 - Saint-Laurent-en-Grandvaux, Frankrijk

09.15 wakker. Ik heb behoorlijk last v mijn schouder. Hoe kan dat? Na enig denkwerk kan het komen doordat ik gisteren de demping v d voorvork v d mountain bike heb teruggeschroefd. Hij veerde te veel. Ik kan niet veel met de arm. Optillen gaat niet goed. Toch maar de boel in gereedheid gebracht vr vertrek. Warme douche helpt niet. Net als midalgan. Wie weet gaat het in de loop vd dag wel. We halen wat lekkers bij de koffie bij het bakkertje in het dorpje bij de camping alsmede een stokbrood voor tussen de middag. Eerst gaan we richting Colmar, vervolgens richting Belfort. In totaal rond de 300 km gereden waarvan 100 peage. Wat een grooet land is het toch. Geen wonder dat de geallieerden er zo lang overdeden om nNederland te bevrijden! Aansluitend richting Besancon. De auto + caravan laten zich gewillig sturen en dat is maar goed ook want de pijn en de immobiliteitv mijn schouder blijven. Later in de middag gaat het wat beter gelukkig. We staan nu op een camping zo'n 100 km v Geneve. De weersverwactingen voor Interlaken zijn onveranderd slecht dus we blijven bij ons plan om dat als laatste te bekijken. Wel ideaal: Al rijdend op de Peage het weerbericht bekijken v e plaats veel verderop. De techniek staat maar weer voor niets! We staan nu op een plekje a d rand v e fantastische camping in St Laurent. Wel 3 sterren! Toemaar!! Voordeel: wifi bij de caravan. Ik heb wat fotoos gemaakt die een beeld geven v onze plek. O ja: berichtje voor Carolien: er zijn bij ieder verslag fotoos. En berichtje voor Nisse: het zijn geen zwartgeblakerde worsten op de bbq maar bananen in de schil. Heerlijk met kaneel, suiker en of chocolade! We hadden vandaag rond de 30/31 gr C. Morgen blijven we hier en gaan we wat wandelen, boodschappen doen en een wasje denk ik.

1. Riekwel:
    19 juli 2017
    Mooie plek zeg. Gelukkig dat je schoud
    Er beterder wordt. 2 paracetamol heipt bijna altijd om de pijn terug te dringen zodat je meer gaat bewegen en de spier niet verstijft. Oma geeft ongevraagd raad! Jullie zijn lekker ontspannen aan het reizen.
  2. Hannie en Hans de Ronde:
    19 juli 2017
    De amerikanen hadden andere plannen: Zo snel mogelijk via de ardennen naar duitsland en nederland lieten ze aan de britten en polen over. Diepte massage voor je schouder is de beste remedie met een zalf van de aloe plant. Veel plezier in Zwitser;and. Wij dachten dat jullie via de route napoleon dieper naar het zuiden zouden trekken maar de omgeving van Colmar is ook de moeite van het zien waard. Gr. HaHa.
  3. Hanneke Rens:
    19 juli 2017
    Ondanks hun andere belangen: zsm nr berlijn blijft het toch een groot land met veel heuvels en rivieren die moeilijk te bedwingen zijn. We overwegen een stuk v d route Napoleon te doen, dat zien we al rijdend wel. Heeft de Roestmos de hoosbui v vandaag overleefd?