26 juli

26 juli 2016 - Sighisoara, Roemenië

Wat een dag wat een dag! Vandaag hoort Mirthe of ze geslaagd is voor deel twee vde drie delen die ze moet bestuderen. Vorig jaar was ze gezakt voor deel 2 maar..... Nu geslaagd!!! We zijn superblij voor  en trots op haar! Heerlijk hoor. Maar goed we hebben het plaatsje Biertan bezocht. Een vd mooiste weer kerken die er is. Een weer kerk is een kleine vesting waar een kerk erg belangrijk in is. Er zijn ook wacht/ uitkijktorens zodat de omliggende bevoling in tijden v gevaar zich kon terugtrekken maar ook kon zien waar en of de vijand er nog was. Onderweg zijn we wat Roma kinderen tegenhekomen die voedselpakketten vd EU hadden opgehaald. We hebben ze blij kunnen maken met schriften, kleurpotloden , stickers en waterpistooltjes. We hebben nog wat over voor de volgende keert. Na bezoek ad weerkerk hebben we gegeten in een medieval restaurant. Aan grote, lange tafels gezeten in een ruimte die behangen was met schilderijen met ridder gerelateerde onderwerpen. Er hingen ook zwaarden, malienkolders, scilden en helmen. Het was tot nu toe de best verzorgde maaltijd maar niet de duurste. Toen we bijna op de camping waren barstte er een enorm onweer los, wat wij als slecht teken zagen voor mirthe, die nog steeds maar niet gebeld had. Gelukkig was het uiteindelijk goed nieuws en zit ik nu a d  rand v e leeg zwembad te typen. Zie foto's ter illustratie van deze fantastische dag!!

1. Hannie en Hans de Ronde:
    30 juli 2016
    Interessante bouwwerken, de kerk als vesting! Zou wellicht ook een optie zijn voor
    de kerken in de islamitische landen zodat ze met hun poten van onze christenen afblijven.