14-07-2017 Nancy - Strassbourg

14 juli 2017 - Straatsburg, Frankrijk

na het vuurwerk v gisteravond(traditioneel in veel gemeenten zagen we onderweg) rustig aan in het zonnetje ontbeten en om 11.15 uur op weg gegaan. Een kleine etappe van zo' n 178 km stond op het programma. We werden enthousiast uitgezwaaid door de scoutinggroep en na een uurtje de koffie/ thee incl stroopwafels v pa en ma genuttigd.dat smaakte. Vervolgens richting plan incline. Dat was een scheepslift waarmee zeker 30 m hoogteverschil werd overbrugd. Zie foto's. Aldaar gelijk geluncht. Vervolgens nr de stadscampinp v Strassbourg, die vol bleek te zijn. Gelukkig maar want het stond hutje bij mutje. Dus plan b ingeschakeld op naar een camping bij molsheim. Rustig, hele grote plekken en een mooi plekje(zie foto's) straks weer bbqen en even genieten vd wifi die bij de caravan functioneert. Morgen het centrum v Strassbourg in! Nancy was erg mooi carolien, maar de sfeer was minder.. O ja vandaag 200km gereden. Temp 23 gr

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Riekwel:
    14 juli 2017
    Vanmorgen stortregen vanmiddag iets opgeklaard 20gr..
    Leuk om zo,n scheepslift omhoog te zien gaan, gaat dat met waterkracht, hydraulisch of elektrisch ?zo, dat hebben jullie even meegenomen. Vanmorgen om 8,45 zijn de Vlaardingers vertrokken. Bedankt voor de info. Pama
  2. Caro:
    14 juli 2017
    Lekker Zo buiten. Wij zijn er ook klaar voor! Ik stuur wel bericht via app
  3. Hannie en Hans de Ronde:
    15 juli 2017
    Quatorze juillet hebben jullie meegevierd! bravo! Waarom die scheepslift? Zijn jullie met een boot overgevaren, aan land gezet en dan omhoog met de lift?
    Gr. HaHa.
  4. Hanneke Rens:
    15 juli 2017
    Hahaha! Wij bleven aan wal staan, bij die andere beste stuurlui. Wij vermoeden dat die lift niet gemaakt is voor de huidige pleziervaart die er gebruik van maakt, maar voor schepen met kolen.
  5. Riekwel:
    16 juli 2017
    Interessant zeg die scheepslift. Leuk dat je net een boot zag stijgen of dalen. Wij gaan morgen een paar dagen samen naar Ouddorp Groetjes mapa