01-08-2017

1 augustus 2017 - Kandersteg, Zwitserland

Nationale feestdag in Zwitserland! Daarover later meer. Een korte etapp vandaag, nl van Brig naar Kandersteg. Ik schat een km of 30. We nemen weer een autotrein. Ditmaal van Goppenstein naar Kandersteg. Heb ik al eens op weg nr de wintersport ook al eens gedaan. Eerst een flinke steile route om er te komen, dwz bij het staion. Alles in zijn w e versnelling maar de auto geeft geen krimp. We hebbn weer geluk: na 10 min kunnen we op de trein en 5 min late vertrekt hij. De camping is bereikt na 1 km dus die ligt vlakbij het station. 'S Avonds gaan er op de fiets nr het dorp waar een defile is van alle belangrijke activiteiten in het dorp zoals ijs hockey, tennis, etc. Zie foto's. Kandersteg blijkt wereldhoofdstad vd scouting te zijn dus ook alle aanwezige scouts lopen mee. Het zijn er 1500 horen we naast ons.ze hebben fakkels en schreeuwen hun yells. Alles verzamelt op een groot plein alwaar hele oubollige volksdansers de jeugdige scouts proberen te vermaken. Een notabele houdt een toespraak met halfzachtgeluid die overstemd wordt door pratende scoutes en veel vuurwerk. O ja we hebben gebbqed. En een enorme hagelbui doorstaan. We zittenop 1200 m op een camping en het weer slat i d bergen idd zo om. Maar goed het defile kon doorgaan. Op de camping aangekomen war er veel vuurwerk, ook van Zwitsers op de camping en, heel mooi, vuren boven op de bergen waar vandaan ook weer vuurwerk werd afgeschoten.