24 4 2017

24 april 2017 - Madrid, Spanje

vanochtend rustig uitgeslapen en weer met de metro de stad in. Naar het museum reina sophia. Buiten stond een flinke rij,maar na een half uur waren ee binnen. Buiten hingen grote plastic doeken waarop te kezen was dat het schilderij guernica weer te bezichtigen was. Dit schilderij wordt nog al een uitgeleend. Boften wij even! Naat veel werk v picasso ook het nodige van Dali gezien! Het meese hebben we nu wel gezien denken we. In het museum waren opvallend veel scholen op bezoek. Groot ( middelbare school) masr ook klein( gr 3 basisschool) war die nu bij het schilderij van Guernica te zoeken hadden is ons een raadsel.

Het weer was mooi 25 gr toch hebben we veel gelopen, ook al omdar hanneke in de reisgids een foto zag v e bewerkte brug die toch rrgens in Madrid moest zijn.... Na veel gevraag en geloop hebben we de brug gevonden. Zie foto's. Tussen de middag weer tapa's gegeyen masr de porties waren weer te groot. De rest maar in laten pakken. Kwam a h eind v d dag mooi v pas in de metro, toen de zoveelste bedelaar om geld kwam jammeren( letterlijk) we waren toch retour nr de camping gegaan, dus de restanten vd lunch heb ik hem gegeven. Het werd in dank aanvaardt en het jammeren stopte even. Het restaurant vd camping is onverwachts gesloten vandasg dus dat wordt weer uit hrt noodpakket  eten.

1. Hannie en Hans de Ronde:
    25 april 2017
    Het museum reine Sphia zal wel indrukwekkend geweest zijn. Vooral Dali , het magisch realisme. In Boymans was onlangs ook nog werk van hem te zien. Ik ken dit museum niet van naam. ia het een onderdeel van het Prada? Gr. haHa.
  2. Hanneke Rens:
    25 april 2017
    Hha hans en hanny, deze museums liggen ver van elkaar. Maar iedereen die musea bezoekt doet in ieder geval deze twee zeker. Indrukwekkende musea hoewel er ook, te begrijpen, veel voor ons onbekende Spaanse schilders hangen, en dan oo zalen vol....